Vanda Teaterförening presenterar;

Sommaren 2019 spelar vi Mästerkatten i stövlar!

I år sätter Vanda Teaterförening upp den gamla folksagan Mästerkatten i stövlar. Det blir spänning, komik och musik för hela familjen (åldersrekommendation 4 år och uppåt).
I sagan hjälper en talande katt sin husbonde. Husbonden är den yngsta sonen i en mjölnarfamilj, och han får ärva katten av sin far. Längs vägen mot en ljusare framtid klär sig katten i stövlar och hatt – och blir en Mästerkatt. Till slut hjälper Mästerkatten sin husbonde att få både ett eget slott och
prinsessans eftertraktade hand.
Även i Vanda får publiken möta den listiga och företagsamma katten som går i stövlar. Katten spelas av Robert Noopila och mjölnarens yngsta son av Eeva Saastamoinen.
Dramapedagogen Heini Rautoma gör debut som regissör i Vanda. Hon dramatiserar folksagan till en
medryckande och omväxlande berättelse om att hitta sin plats och ta vara på de chanser som kommer framför en i livet. Jesper Eklund komponerar musik till föreställningen och fungerar även i år som musiker på scenen. Marie-Therese Olenius är producent och designar dräkter. Tillsammans med
Vandaensemblens femton skådespelare skapar de en sagolik atmosfär vig gamla kvarnen i Helsinge kyrkoby.
Publiken hittar fram till Mjölnarens kvarn intill forsen med buss och man kommer lätt åt att parkera i närheten.
Välkommen på sagoäventyr i juni! Premiär blir det söndag 2.6.2019 klockan 18.00.